Pulse of love 10/12/2013

Σάββατο 15 Απριλίου 2017

Αν αναζητάς το θεϊκό αναζήτησε πρώτα τον εαυτό σου

Αποσπάσματα από το βιβλίο του Osho «ταξίδι προς τα μέσα»

«Ονομάζω την αγάπη, το θεϊκό. Η προσευχή χωρίς αγάπη είναι ψεύτικη, άδεια, χωρίς νόημα. Χωρίς αγάπη, τα λόγια της προσευχής δεν έχουν καμία απολύτως αξία. Και χωρίς αγάπη, κανένας από όσους ενδιαφέρονται για το ταξίδι προς τα μέσα δεν θα μπορέσει ποτέ να φτάσει στο υπέρτατο.»

«Την ημέρα που εξαφανίζεται η σκιά του δικού σου εγώ, την ημέρα που δεν απομένει ούτε το εγώ ούτε το εσύ, εκείνη τη μέρα δεν χρειάζεται πια να αναζητήσεις το θεϊκό. Το θεϊκό θα έρθει να σε αναζητήσει.»

Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να αναζητήσει το θεϊκό, επειδή δεν έχει τη δυνατότητα για τέτοια αναζήτηση. Όταν όμως κάποιος έχει γίνει έτοιμος να εξαφανιστεί, έχει γίνει έτοιμος να είναι ο κανένας, έχει γίνει έτοιμος να γίνει μια, κενότητα, τότε ασφαλώς θα τον βρει το θεϊκό. 


Μόνο το θεϊκό μπορεί να αναζητήσει τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να αναζητήσει το θεϊκό, επειδή ακόμα και στην αναζήτηση, είναι παρόν το εγώ. «Έχω χρήματα, έχω θέση στο κοινοβούλιο, έχω μεγάλο σπίτι. Τώρα απομένει ο τελευταίος στόχος. Θέλω να πετύχω το θεϊκό. Αυτή θα είναι η τελική μου νίκη.» Αυτή η αναζήτηση ξεκινάει από το ίδιο το εγώ.

Έτσι, θρησκευτικός άνθρωπος δεν είναι εκείνος που βάζει σκοπό την αναζήτηση του θεϊκού. Θρησκευτικός άνθρωπος είναι εκείνος που βάζει σκοπό την αναζήτηση του εγώ του. Κι όσο περισσότερο ψάχνει, τόσο περισσότερο θα ανακαλύπτει ότι το εγώ του δεν βρίσκεται καθόλου εκεί. Και την ημέρα που δεν απομένει πια το εγώ, εκείνη τη μέρα θα ανοίξει για εκείνον η πόρτα που κρύβει την αγάπη. Έτσι, το τελευταίο πράγμα είναι: Αναζήτησε τον εαυτό σου, όχι το θεϊκό. Δεν γνωρίζεις τίποτα για το υπέρτατο ον. Μην αναζητάς το θεϊκό, επειδή δεν έχεις ούτε την παραμικρή ιδέα σχετικά με το θεϊκό.
Πώς θα αναζητήσεις αυτό για το οποίο δεν έχεις ιδέα; Πού θα αναζητήσεις κάποιον, που δεν έχεις τη διεύθυνσή του; Πού θα αναζητήσεις κάποιον, για τον οποίο δεν έχεις καμία πληροφορία; Πού θα αναζητήσεις κάποιον, που δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος και που δεν γνωρίζεις πού βρίσκεσαι; θα τρελαθείς! Δεν θα ξέρεις πού να κοιτάξεις.

Γνωρίζεις όμως ένα πράγμα. Γνωρίζεις αυτό το εγώ σου. Έτσι, πρώτα απ’ όλα πρέπει να αναζητήσεις αυτό το εγώ. Ανακάλυψε τι είναι, πού βρίσκεται και ποιος είναι αυτό το εγώ. Και καθώς το αναζητάς θα εκπλαγείς ανακαλύπτοντας ότι αυτό το εγώ δεν υπάρχει. Ήταν μια εντελώς λανθασμένη έννοια. Ήταν φαντασία σου ότι υπάρχει το εγώ, ήταν μια αυταπάτη που σε έτρεφε.


Υπάρχει στ’ αλήθεια αυτό το εγώ; 
Ο άνθρωπος που βάζει σκοπό αυτή την εξερεύνηση, όχι μόνο δεν θα βρει κανένα εγώ, αλλά επίσης θα φτάσει στο θεϊκό. Εκείνος που είναι δεμένος στον πάσσαλο του εγώ δεν είναι σε θέση να επιχειρήσει το ταξίδι μέσα στον ωκεανό του θεϊκού. Αυτό ήταν το τελευταίο που ήθελα να πω. Για την ακρίβεια, αυτό είναι το πρώτο και το τελευταίο πράγμα για να ειπωθεί.

Το εγώ είναι το πρώτο πράγμα στη ζωή του ανθρώπου και το εγώ είναι το τελευταίο. Ο άνθρωπος που είναι δεμένος στο εγώ βιώνει πόνο κι όταν ελευθερώνεται από το εγώ, φτάνει στην ευδαιμονία. Δεν υπάρχει καμία ιστορία, καμία αφήγηση, εκτός από το εγώ. Δεν υπάρχει κανένα όνειρο, εκτός από το εγώ. Δεν υπάρχει κανένα ψέμα, εκτός από το εγώ.

Βρες αυτό το εγώ και μπορούν να ανοίξουν οι πόρτες της ευδαιμονίας. Αν σπάσει ο βράχος του εγώ, θα αρχίσουν να ρέουν οι πηγές της αγάπης. Τότε η καρδιά θα γεμίσει με τη μουσική της αγάπης. Όταν η καρδιά είναι γεμάτη αγάπη, αρχίζει ένα καινούργιο ταξίδι, που είναι δύσκολο να περιγράφει με λέξεις. Αυτό το ταξίδι θα σε πάρει στο ίδιο το κέντρο της ζωής.

Ήθελα να πω αυτά τα λίγα πράγμα πριν φύγουμε. Και σας αποχαιρετώ με την ελπίδα και την προσευχή στο θεό ότι όλοι θα είναι αρκετά ευλογημένοι για να φτάσουν στην αγάπη, ότι όλοι θα είναι αρκετά ευλογημένοι για να ξεφορτωθούν την αρρώστια του εγώ, ότι όλοι θα είναι αρκετά ευλογημένοι για να βρουν αυτό που υπάρχει ήδη μέσα τους.