Pulse of love 10/12/2013

Δευτέρα, 25 Αυγούστου 2014

Μετατρέποντας το σεξ σε διαλογιστική εμπειρία

Ερώτηση: “Πώς μπορεί κανείς να μετατρέψει τη σεξουαλική πράξη σε διαλογιστική εμπειρία; Πρέπει να εφαρμόσει ειδικές στάσεις στο σεξ;  


Απάντηση από τον Osho: Οι στάσεις δεν έχουν σχέση, οι στάσεις δεν έχουν μεγάλη σημασία. Το σημαντικό είναι η στάση του νου όχι η στάση του σώματος, αλλά η στάση του νου. Αλλά αν αλλάξεις το νου σου, ίσως θελήσεις να αλλάξεις και τις στάσεις σου, επειδή αυτά σχετίζονται. Αλλά οι στάσεις δεν είναι θεμελιώδεις.


Για παράδειγμα, ο άντρας είναι πάντοτε πάνω στη γυναίκα - από πάνω από τη γυναίκα. Είναι μια εγωιστική στάση, γιατί ο άντρας αισθάνεται πάντα ότι είναι καλύτερος, ανώτερος. Πώς μπορεί να βρεθεί κάτω από τη γυναίκα; Αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο, στις πρωτόγονες κοινωνίες, η γυναίκα είναι πάνω από τον άντρα. Έτσι στην Αφρική αυτή η στάση είναι γνωστή ως ιεραποστολική στάση - γιατί, όταν πήγαν για πρώτη φορά στην Αφρική οι ιεραπόστολοι, οι Χριστιανοί ιεραπόστολοι, οι πρωτόγονοι δεν μπορούσαν να καταλάβουν: «Μα τι κάνουν; Θα τη σκοτώσουν τη γυναίκα!»
Στην Αφρική είναι γνωστή ως ιεραποστολική στάση. Οι πρωτόγονοι Αφρικανοί λένε ότι είναι βίαιο αυτό, να είναι ο άντρας πάνω από τη γυναίκα. Είναι πιο αδύναμη, πιο λεπτή, εκείνη πρέπει να είναι πάνω από τον άντρα. Είναι όμως δύσκολο να σκεφτεί ο άντρας τον εαυτό του ως κατώτερο της γυναίκας, κάτω από αυτήν.

Αν ο νους σου αλλάξει, θ’ αλλάξουν πολλά πράγματα - πολλά πράγματα θ’ αλλάξουν. Είναι καλύτερα να είναι η γυναίκα από πάνω, για πολλούς λόγους. Γιατί αν η γυναίκα είναι από πάνω... είναι παθητική, δε θα ασκήσει πολλή βία. Απλώς θα χαλαρώσει. Κι ο άντρας από κάτω της δεν μπορεί να κάνει πολλά, θα χρειαστεί να χαλαρώσει. Είναι καλό. Αν είναι από πάνω θα γίνει βίαιος. Θα κάνει πολλά, ενώ τίποτα δε χρειάζεται να κάνεις από τη μεριά σου. Για την Τάντρα πρέπει να χαλαρώσεις, έτσι είναι καλό να βρίσκεται από πάνω η γυναίκα. Μπορεί να χαλαρώσει καλύτερα από οποιονδήποτε άντρα. Η θηλυκή ψυχολογία είναι πιο παθητική, έτσι η χαλάρωση έρχεται εύκολα.
Οι στάσεις θα αλλάξουν, αλλά μη σε απασχολούν πολύ οι στάσεις. Πρώτα να αλλάξεις το νου σου. Παραδώσου στη ζωική δύναμη, να πλέεις μέσα της. Μερικές φορές, αν είσαστε πραγματικά παραδομένοι, τα σώματά σας θα πάρουν τη σωστή στάση που χρειάζεται εκείνη τη στιγμή. Αν και οι δυο σύντροφοι είναι βαθιά παραδομένοι, τότε τα σώματά τους θα πάρουν τη σωστή στάση που χρειάζεται εκείνη τη στιγμή.

Και κάθε μέρα οι καταστάσεις αλλάζουν, έτσι δεν είναι ανάγκη να το κανονίζεις από πριν. Εκεί είναι το λάθος - ότι προσπαθείς να κανονίζεις. Όταν προσπαθείς να κανονίζεις, κανονίζεις με το νου σου. Τότε δεν παραδίνεσαι.
Αν παραδοθείς, τότε άφησε τα πράγματα να πάρουν τη μορφή τους. Και υπάρχει μια θαυμάσια αρμονία - όταν κι οι δυο σύντροφοι έχουν παραδοθεί, παίρνουν πολλές στάσεις ή δεν τις παίρνουν και απλώς χαλαρώνουν. Αλλά αυτό εξαρτάται από τη ζωική δύναμη κι όχι από την εκ των προτέρων εγκεφαλική απόφασή σου. Δε χρειάζεται ν’ αποφασίσεις τίποτα εκ των προτέρων! Η απόφαση αυτή είναι το πρόβλημα. Ακόμα και για να κάνεις έρωτα, αποφασίζεις. Ακόμα και για να κάνεις έρωτα, πας και συμβουλεύεσαι βιβλία. Υπάρχουν βιβλία για το πώς να κάνεις έρωτα. Αυτό δείχνει τι είδος ανθρώπινου νου έχουμε δημιουργήσει — πώς να κάνεις έρωτα. Τότε ο έρωτας γίνεται εγκεφαλικός- σκέφτεσαι τα πάντα. Πράγματι, κάνεις μια πρόβα μέσα στο νου σου κι έπειτα εκτελείς. Είναι αντιγραφή τότε- ποτέ δεν είναι αληθινό. Εκτελείς εκείνο που του έκανες πρόβα. Είναι ηθοποιία- δεν είναι γνήσιο.

Απλώς παραδώσου και κινήσου μαζί με τη δύναμη, όπου κι αν οδηγεί. Τι είναι αυτός ο φόβος; Γιατί να φοβάσαι; Αν δεν μπορείς να είσαι άφοβος με τον εραστή σου, τότε πού θα είσαι άφοβος; Κι όταν νιώσεις πως η ζωική δύναμη βοηθά τον εαυτό της και παίρνει το σωστό μονοπάτι που χρειάζεται, αυτό θα σου δώσει μια πολύ βασική διορατικότητα μέσα στη ζωή. Τότε μπορείς να αφήσεις όλη τη ζωή στο θεϊκό. Τότε δε σκέφτεσαι και δεν προγραμματίζεις. Δεν πιέζεις το μέλλον να γίνει σύμφωνα με τη γνώμη σου. Αφήνεις απλώς τον εαυτό σου να κινηθεί μέσα στο μέλλον σύμφωνα με το θεϊκό, σύμφωνα με το σύνολο.

Αλλά, πώς να κάνεις διαλογισμό τη σεξουαλική πράξη; 
Όταν παραδίνεσαι, γίνεται από μόνη της. Μη τη σκέφτεσαι, άφησε τη να συμβεί. Κι εσύ να είσαι χαλαρωμένος- μην προηγείσαι. Είναι αυτό ένα από τα βασικά προβλήματα με το νου: πάντοτε προηγείται. Πάντοτε αναζητάει το αποτέλεσμα και το αποτέλεσμα βρίσκεται στο μέλλον. Έτσι δεν είσαι ποτέ μέσα στην πράξη. Είσαι πάντα στο μέλλον αναζητώντας κάποιο αποτέλεσμα. Αυτή η αναζήτηση κάποιου αποτελέσματος διαταράσσει τα πάντα' βλάπτει τα πάντα.
Να είσαι απλώς μέσα στην πράξη. Ξέχασε το μέλλον! Θα έρθει σίγουρα. Δε χρειάζεται ν’ ανησυχείς γι’ αυτό. Και με τις ανησυχίες σου δεν πρόκειται να το φέρεις. Είναι ήδη στο δρόμο, έχει κιόλας έρθει. Ξέχασέ το. Εσύ να ’σαι απλώς εδώ και τώρα.
Και το σεξ μπορεί να γίνει βαθιά ενόραση στο πώς να είσαι εδώ και τώρα. Είναι, νομίζω, η μόνη πράξη που έχει απομείνει στην οποία μπορείς να είσαι εδώ και τώρα. Δεν μπορείς να είσαι εδώ και τώρα όταν είσαι στο γραφείο σου' δεν μπορείς να είσαι εδώ και τώρα όταν σπουδάζεις στο κολέγιό σου δεν μπορείς να είσαι εδώ και τώρα πουθενά σ’ αυτόν το σύγχρονο κόσμο. Μόνο στον έρωτα μπορείς να είσαι εδώ και τώρα.

Όμως ακόμα κι εκεί δε συμβαίνει έτσι. Σκέφτεσαι το αποτέλεσμα. Και τώρα πολλά σύγχρονα βιβλία δημιούργησαν πολλά καινούρια προβλήματα. Επειδή διαβάζεις ένα βιβλίο για το πώς να κάνεις έρωτα, φοβάσαι μετά αν το κάνεις σωστά ή λάθος. Διαβάζεις σ’ ένα βιβλίο πώς πρέπει να παίρνεις κάποια στάση, το είδος της στάσης, κι έπειτα φοβάσαι αν παίρνεις τη σωστή στάση ή όχι.
Οι ψυχολόγοι δημιούργησαν καινούριες ανησυχίες στο νου. Τώρα λένε ότι ο σύζυγος πρέπει να θυμάται αν η σύζυγός του φτάνει ή όχι στον οργασμό κι έτσι ανησυχεί εκείνος: «Φτάνει η γυναίκα μου στον οργασμό ή όχι;» Κι αυτή η ανησυχία δεν πρόκειται να βοηθήσει έτσι κι αλλιώς θα μετατραπεί σε εμπόδιο.
Και τώρα η σύζυγος ανησυχεί αν βοηθάει το σύζυγό της να χαλαρώσει τελείως ή όχι. Έτσι πρέπει να χαμογελάει ή πρέπει να δείχνει ότι αισθάνεται πολύ ευτυχισμένη. Όλα γίνονται ψεύτικα! Και οι δυο ανησυχούν για το αποτέλεσμα. Κι εξαιτίας της ανησυχίας, τα αποτελέσματα δε θα έρθουν ποτέ.

Ξεχάστε τα όλα. Κυλήστε στη στιγμή κι αφήστε ελεύθερο το σώμα σας - το σώμα σας γνωρίζει καλά- έχει τη δική του σοφία. Το σώμα σας απαρτίζεται από σεξουαλικά κύτταρα. Έχει ενσωματωμένο πρόγραμμα δε σε ρωτάει καθόλου. Απλώς αφέσου στο σώμα και το σώμα θα κινηθεί. Αυτή η απόλυτη παράδοση, το άφημα, θα δημιουργήσει αυτόματα το διαλογισμό.
Κι αν μπορείς να το νιώσεις κατά το σεξ, τότε ξέρεις ένα πράγμα: ότι όποτε παραδίνεσαι θα νιώθεις το ίδιο. Τότε μπορείς να παραδοθείς σ’ ένα Δάσκαλο, θα είναι σχέση αγάπης. Μπορείς να παραδοθείς σ’ ένα Δάσκαλο, και τότε, καθώς βάζεις το κεφάλι σου στα πόδια του, το κεφάλι σου θ’ αδειάσει, θα βρεθείς σε διαλογισμό.
Έπειτα δεν υπάρχει ανάγκη ούτε Δασκάλου, απλώς βγαίνεις έξω και παραδίνεσαι στον ουρανό. Ξέρεις πώς να παραδοθείς, αυτό είναι όλο. Πας και παραδίνεσαι σ’ ένα δέντρο... και μας φαίνεται ανόητο, επειδή ακριβώς δεν ξέρουμε πώς να παραδοθούμε. Βλέπουμε έναν άνθρωπο, έναν πρωτόγονο άνθρωπο, ένα χωρικό, να πηγαίνει στο ποτάμι, να παραδίνεται στο ποτάμι, να αποκαλεί το ποτάμι «Μητέρα», «θεϊκή Μητέρα» ή να παραδίνεται στον ήλιο που ανατέλλει, και να αποκαλεί τον ήλιο που ανατέλλει μεγάλο θεό ή να πηγαίνει σ’ ένα δέντρο και να βάζει το κεφάλι του στις ρίζες και να παραδίνεται.

Για μας είναι προλήψεις αυτά. Λες: «Τι ανοησίες κάνει; Τι θα σου κάνει το δέντρο; Τι θα κάνει το ποτάμι; Δεν είναι θεοί. Και τι είναι ο ήλιος; Ο ήλιος δεν είναι θεός.»
Όλα γίνονται θεός αν μπορείς να παραδοθείς. Έτσι η παράδοσή σου δημιουργεί θεϊκότητα. Δεν υπάρχει τίποτα θεϊκό μόνο ένας νους που παραδίνεται δημιουργεί θεϊκότητα. Παραδώσου στη σύζυγό σου και θα γίνει θεϊκή, παραδώσου στο σύζυγό σου και θα γίνει θεϊκός. Η θεϊκότητα αποκαλύπτεται μέσω της παράδοσης. Παραδώσου σε μια πέτρα και η πέτρα δεν υπάρχει πια, είναι ζωντανή, είναι πρόσωπο.

Κάνε το, έτσι, απλώς για να μάθεις πώς να παραδίνεσαι... Και όταν λέω «πώς να παραδίνεσαι», δεν εννοώ να ξέρεις την τεχνική. Εννοώ ότι έχεις τη φυσική δυνατότητα να παραδίνεσαι μέσα στην αγάπη. Παραδώσου εκεί και νιώσε το εκεί. Κι έπειτα άσε το να απλωθεί στη ζωή σου όλη...