Pulse of love 10/12/2013

Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

Γιόγκα και Εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη είναι για τη γυναίκα μια ιδιαίτερη εμπειρία και μια περίοδος στη ζωή της όπου είναι πολύ σημαντικό να βρίσκεται σε αρμονία και ηρεμία στην ολότητα της. Είναι μια περίοδο μεταμόρφωσης και συμμετοχής στην δημιουργική και γόνιμη διαδικασία του Σύμπαντος.
Σε αυτή την περίοδο είναι καλό η γυναίκα να έρθει σε επαφή με διαφορά συστήματα άσκησης και διαλογισμού ώστε να εξασφαλίσει  τη καλύτερη δυνατή σωματική και νοητική υγεία αλλά και να οδηγηθεί σε μια βαθύτερη ένωση με το αγγελικό πλασματάκι που ζει και υπάρχει μεσα της.
Ένα τέτοιο σύστημα είναι και η γιόγκα για εγκύους. Οι τεχνικές της (στάσεις σώματος, τεχνικές αναπνοής, τεχνικές χαλάρωσης και διαλογισμού) βοηθούν στις σωματικές αλλαγές και οδηγούν σε αρμονία στο φυσικό, στο συναισθηματικό και στο πνευματικό επίπεδο. Επίσης εξασφαλίζουν την κοινή ανάπτυξη της μητέρας και του εμβρύου 
Οι σωματικές στάσεις (asana), δίνουν στη μέλλουσα μητέρα, όχι μόνο σωματική ευελιξία και ελαστικότητα, αλλά και τη δύναμη που χρειάζεται κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης.
Οι αναπνευστικές τεχνικές δίνουν στο σώμα ζωτικότητα, ενεργειακή ισορροπία και οδηγούν στη χαλάρωση και την ευεξία,
Με τις διαλογιστικές τεχνικές η γυναίκα αποκτά μια ήρεμη και γαλήνια εσωτερική στάση που θα τη βοηθήσει αργότερα να αντιμετωπίσει με ψυχραιμία και χαλαρότητα την εμπειρία του τοκετού.
Η επανάληψη ορισμένων ήχων (mandra) ηρεμούν το μυαλό της και βοηθούν στην καλύτερη ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού. Ακόμη μέσω του διαλογισμού συνδέεται περισσότερο με το μωρό, η ανησυχία δίνει χώρο στην ηρεμία και γεμίζουν ενεργειακά και οι δυο από αγάπη και πληρότητα.


Το καλύτερο θα ήταν η γυναίκα να έχει αρχίσει μαθήματα Γιόγκα πριν από τη σύλληψη, έτσι ώστε να μπορεί να προετοιμαστεί κατάλληλα ο νους και το σώμα της. Όμως μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά ακόμα και σε μια γυναίκα που ξεκινά την εξάσκηση της κατά την περίοδο της κύησης.
Με τη μέθοδο της Γιόγκα δυναμώνουν οι μυς της και το σώμα γίνεται πιο ευέλικτο, κάτι που θα τη διευκολύνει στη διαδικασία του τοκετού. Τα μέρη του σώματος που γυμνάζονται με συγκεκριμένες asana, ειδικές για την εγκυμοσύνη, είναι οι μυς γύρω από την σπονδυλική στήλη, τη μέση και τη λεκάνη. Δυνατοί κοιλιακοί μυς διευκολύνουν στο να γεννηθεί ευκολότερα το μωρό. Μια δυνατή και ευέλικτη σπονδυλική στήλη είναι απαραίτητη για την υγιή λειτουργία του νευρικού συστήματος και μπορεί ευκολότερα να στηρίξει το πρόσθετο βάρος που αποκτά η μέλλουσα μητέρα κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης
Οι αναπνευστικές τεχνικές βοηθούν στο να αποβληθούν διάφορες τοξίνες από το σώμα της μητέρας και να γεμίσει με άφθονη ενέργεια. Δάσκαλοι διαλογιστές αναφέρουν ότι αν θες να αλλάξεις την οποιαδήποτε κατάσταση που βρίσκεται το μυαλό σου (άγχος, φόβο, ανησυχία, ανασφάλεια, πόνο) τότε άλλαξε τον ρυθμό της αναπνοής σου. Αν κάποιος μπορεί να ελέγξει την αναπνοή του τότε μπορεί να ελέγξει και τον πόνο, γιατί ο πόνος βιώνεται μέσα στο νου και όχι μέσα από το σώμα.
Υπάρχουν επίσης πολλές τεχνικές χαλάρωσης που μειώνουν όχι μόνο τη σωματική αλλά και τη νοητική ένταση που νιώθει μια γυναίκα κατά τη περίοδο της εγκυμοσύνης από παράγοντες τόσο εσωτερικούς (ορμονικές αλλαγές) όσο και εξωτερικούς.
Η γιόγκα αντιμετωπίζει την εγκυμοσύνη και το τοκετό τόσο από την πλευρά της γυναίκας όσο και από την πλευρά του παιδιού. Ενδιαφέρεται για τις ανάγκες και των δύο και φροντίζει από την αρχή της σύλληψης η μητέρα να συνδεθεί με το παιδί που πρόκειται να γεννηθεί.
Οι πρακτικές της βοηθούν τη μητέρα να διατηρεί μια αρμονική εσωτερική κατάσταση η οποία έχει θετική επίδραση στην συνείδηση του παιδιού. Όταν μια γυναίκα προετοιμαστεί κατάλληλα με τις τεχνικές της γιόγκα τότε θα μπορεί να βιώνει την περίοδο της εγκυμοσύνης σαν μια όμορφη εμπειρία αλλαγής και μεταμόρφωσης.